Aν δεν μου 'δινες ποίηση Κύριε (Ν.Βρεττάκος)


Νικηφόρος Βρεττάκος

Αν δεν μού 'δινες ποίηση Κύριε

Ἀπὸ Σπύρου Κοκκίνη 6η ἔκδ,
«Ἀνθολογία Νεοελληνικῆς Ποίησης»
Ἔκδ. Ι.Δ. ΚΟΛΛΑΡΟΥ &
ΣΙΑΣ Α.Ε., Ἄθῆναι 2000.

Ἂν δὲ μούδινες τὴν ποίηση, Κύριε,
δὲ θάχα τίποτα γιὰ νὰ ζήσω.
Αὐτὰ τὰ χωράφια δὲ θάταν δικά μου.
Ἐνῷ τώρα εὐτύχησα νἄχω μηλιές,
νὰ πετάξουνε κλώνους οἱ πέτρες μου,
νὰ γιομίσουν οἱ φοῦχτες μου ἥλιο,
ἡ ἔρημός μου λαό,τὰ περιβόλια μου ἀηδόνια.

Λοιπόν; Πῶς σου φαίνονται;
Εἶδες τὰ στάχυά μου, Κύριε;
Εἶδες τ' ἀμπέλια μου;
Εἶδες τί ὄμορφα ποὺ πέφτει τὸ φῶς στὶς γαλήνιες κοιλάδες μου;
Κι' ἔχω ἀκόμη καιρό!
Δὲν ξεχέρσωσα ὅλο τὸ χῶρο μου, Κύριε.
Μ' ἀνασκάφτει ὁ πόνος μου κι' ὁ κλῆρος μου μεγαλώνει.
Ἀσωτεύω τὸ γέλιο μου σὰν ψωμὶ ποὺ μοιράζεται.
Ὅμως,δὲν ξοδεύω τὸν ἥλιό σου ἄδικα.
Δὲν πετῶ οὔτε ψίχουλο ἀπ' ὅ,τι μοῦ δίνεις.
Γιατί σκέφτομαι τὴν ἐρμιὰ καὶ τὶς κατεβασιὲς τοῦ χειμῶνα.
Γιατί θἄρθει τὸ βράδι μου.
Γιατί φτάνει ὅπου νἆναιτὸ βράδι μου, Κύριε,
καὶ πρέπεινἄχω κάμει πρὶν φύγω τὴν καλύβα μου ἐκκλησιὰ
γιὰ τοὺς τσοπάνηδες τῆς ἀγάπης.

Yπέροχο ε; Μα τι μας λέει τώρα ο ποιητής…έχουμε χωράφια με στάχυα κι αμπέλια δικά μας; Έχουμε «ξύλα»(δέντρα )καρπισμένα; πού είναι οι κλώνοι που σχίζουν την πέτρα μας, τα δάχτυλα που πλάθουν με ήλιο, οι κοιλάδες με τη γαλήνη μας; !! Οραματίζεται τον εαυτό και τη θέση του στον «κλήρο» που του αναλογεί απ’το «ξεχέρσωμα»….
Ονειρεύονται και διαβουλεύονται, σήμερα και πάντα, ν’αλλάξουν τον κόσμο, να γίνει καλύτερος. Μα, χρειάζεται πρώτα να οραματιστείς το σχήμα και το χρώμα, την κίνηση που θα δώσεις, να οραματιστείς ολόκληρο το καλύτερο. Μα, πάλι, πώς να δει ο νους εκείνο που περιγράφει το θέλω της καρδιάς, που ακόμη δεν έσκισε την πέτρα της να αιμορραγήσει ρόδα*… ίσως γιαυτό να μένει ακόμη βουβή η καρδιά και τυφλός ο νους στα οράματα…. Αποστρέφεται τον πόνο κι αποφεύγει τη «δουλεία» της ελεύθερης αυτοδιάθεσης στα όρια της καλύβας της αγάπης;!!

…Να μας έδινες ποίηση Κύριε…

(το ποίημα το βρήκα στην ιστοσελίδα http://www.myriobiblos.gr/ )
* η σύλληψη ως εικόνας ανήκει στην συγγραφέα Κ.Οικονόμου

Σχόλια

Ο χρήστης tzonakos είπε…
Πολύ όμορφο betty, πολυ όμορφη επιλογή αυτο το ποίημα.
Μου θυμίζει αυτά που θα θελα να ζήσω αν ειχα δεύερη ζωή.
Πραγματικά μου άρεσε, ειναι σε πολλά σημεία σαν να μιλάω εγω.
Ο χρήστης betty είπε…
χαίρομαι γι'αυτό tzon...η ποίηση όταν μας εκφράζει είναι σαν ένα αόρατο φως που μας "ανεβάζει". καλό βράδυ :)
Ο χρήστης heart n soul είπε…
betty, δυναμικό καμ μπακ με τον αγαπημένο Βρεττάκο και με τέτοιο υπέροχο ποίημα και επίσης ποιητικό ποστ! Mη παραπονιέστε, εσάς σας δίνει ποίηση, ούτε εμείς παραπονιόμαστε όμως, γιατί την μοιράζεστε μαζί μας:)
Ο χρήστης navarino-s είπε…
Μπραάβο betty! Βάλσαμο το ποίημα που διάλεξες. να είσαι καλά! Την αγάπη μου!
Ο χρήστης ΦΥΡΔΗΝ-ΜΙΓΔΗΝ είπε…
Προσθέτω: Αν δε μας έδινες Κύριε και το Βρεττάκο, να μας υπενθυμίζει τα όμορφα που ...αμελώς προσπερνάμε...

Συγχαρητήρια για την πανέμορφη επιλογή σου, σαν καλωσόρισμα της νέας ανοιξιάτικης εβδομάδας.

Καλή σου εβδομάδα!

Φιλί και Γλαρένιες αγκαλιές
Ο χρήστης betty είπε…
@ βρε heart, μάλλον είναι οι ηλεκτρονικές συμπάθειες που κάνουν τ'ασκημόπαπα κύκνους :) ενα πολύυυυ γλυκό φιλάκι για καλημέρα :)

@ navarino-s καλή σου μέρα πέρα για πέρα :)

@ Γλαρένια, τις ανοιξιάτικες καλημέρες μου και σε σένα :)
Ο χρήστης luna είπε…
Σημερα το απογευμα σε σκεφτηκα ..πανσεληνος βλεπεις. Ελεγα καιρο εχει να φανει η Μπεττυ, μπαινω και ...ωραια εκπληξη, μην χαθεις παλι πες μας γραψε μας τα ωραια τα δικα σου..γενικως
Ο χρήστης betty είπε…
@ luna, κι εγώ χθες βράδυ βγήκα στο μπαλκόνι και χάζεψα λίγο τον γαλάζιο(λόγω φεγγαριού)νυχτερινό ουρανό κι εντυπωσιάστηκα απ'το πόσο λαμπύριζαν τ'αστέρια. Είχε μια σπάνια για την πόλη νυχτερινή διαύγεια ο ουρανός χθες ή έτσι μου φάνηκε γιατί είχα καιρό να κοιτάξω επάνω :) Δεν θέλω να γράφω με το ζόρι γιαυτό άργησα. Περίμενα ένα μικρό διάλειμμα στην καθημερινότητά μου και τσάκ...της ξέφυγα για λίγο ή έβγαλα το κεφάλι μου να πάρει λίγο αέρα ασ πούμε :)
τις καλημέρες μου !
Ο χρήστης BUTTERFLY είπε…
Πολυ ομορφο ποιημα! Κι ακομα πιο ομορφοι οι δικοι σου στοχασμοι! Εκει φαινεται η αξια του καθε πονηματος...στις σκεψεις και τα αισθηματα που μας δημιουργει!
Ο χρήστης betty είπε…
@ butterfly, καμμιά φορά μπορεί και τα όμορφα να περιγράφουν μια ασχήμια, σ'ευχαριστώ :)

Δημοφιλείς αναρτήσεις